Mercedes er kundenes favoritt

Tre ganger vinner Toyota besetter fjerdeplassen i undersøkelsen. Fjorårets vinner Skandiabanken må i år nøye seg med en femteplass.

Kåringen er basert på undersøkelser NKB har gjort av 129 bedrifters evne til å tilfredsstille til sine kunder. 10.826 kunder har deltatt i undersøkelsen hvor de blir bedt om å vurdere dyktigheten til en bedrift hvor de selv er aktiv kunde. Poenget med undersøkelsen er å øke innsikten i betingelsene for kundelojalitet og sammenhengen mellom tilfredse kunder og verdiskapning for bedriften., ifølge en pressemelding.

Mer fornøyde kunder

Fjorårets undersøkelse viste at mange kunder var likegyldige eller misfornøyde med tjenestene og forretningene de brukte. Denne trenden snur i år.

De siste års vinnere:

1996: Braathens og Esso

1997: Toyota

1998: Toyota

1999: Esso

2000: TIMEkspressen

2001: Toyota

2002: SkandiaBanken.no