Latest posts by Claudio Castello (see all)
- Norske mobilselskap outet asylsøkere - 23.12.2024
- – Jeg tenker på hvordan vi tar imot «de nye» i Norge - 23.12.2024
- Utenlandske lastebilsjåfører får Vegvesen-app på engelsk - 22.12.2024
Kommunikasjonsforeningen Oslo og Akershus inviterer til frokostmøte om etnisk mangfold, inkludering og kommunikasjonsarbeid.
Hvordan skal kommunikatører jobbe med mangfold internt og eksternt? Det stilles nye krav til norske virksomheter og aktører. Ansatte, kunder og brukere ønsker i større grad tydelig verdikommunikasjon fra store arbeidsplasser, og nærmest alle aktører er nødt til å forholde seg til store verdens- og samfunnshendelser.
#MeToo, Pride og klima er noen av temaene som har fått stort fokus de siste årene, og blitt egne kommunikasjonssatsninger i mange virksomheter. Drapet på George Floyd i USA rystet en hel verden denne sommeren. Emneknaggen #BlackLivesMatter fikk momentum som aldri før. Demonstrasjonen foran Stortinget måneden etter, til støtte for George Floyd og ofrene for rasisme var muligens den største foran Stortinget noensinne. Med mellom 12.000 og 15.000 personer. Hele Eidsvolls plass var fylt opp. Dette endret også den offentlige diskursen, blant annet om rasisme, og om diskriminering i arbeids- og næringslivet. Samfunnsutviklingen har heldigvis ført oss til at mangfold, inkludering og kampen mot rasisme er noe alle offentlige og private virksomheter er nødt til å forholde seg til.
Så hvordan kan vi kommunikasjonsfolk jobbe med disse temaene?
På frokostmøtet skal forfatter av boken Hvit PR, Umar Ashraf, gi konkrete råd til offentlige og private aktører.
Vi får også høre Iram Ansari fortelle om hvordan NRK jobber med mangfold i hverdagen.
Til slutt skal Youse Musavi gi oss innsikt i Cola-kampanjen som Trigger sto bak, og som fikk mye positiv oppmerksomhet for å ha nådd frem med et inkluderende budskap. Vel møtt.
Program:
08:00 – Dørene åpnes og frokost
08:30 – «Mangfold, kommunikasjon og ledelse» ved Umar Ashraf, forfatter av boken Hvit PR
09.00 – «Rekruttering og utvikling av mangfoldskandidater» ved Iram Ansari
09:30 – «Trigger + Cola = Iftarkos» ved Yousef Musavi, Head of Brand Experience i Clas Ohlson (tidligere strategisk rådgiver i Trigger).
Utleier tilrettelegger for smittevern og enmetersregelen. Med hensyn til korona er arrangement begrenset til 90 plasser.
Sted: Youngs Oslo.Tid: Tirsdag 6. oktober 2020 kl. 08:00 UTC+02–10:00.
For påmelding: https://www.kommunikasjon.no/…/2020/AO-Verdikommunikasjon