Kurs: Hvordan nå frem til innvandrere med informasjon?

Et hundretalls personer fra forskjellige organisasjoner og bakgrunn kom for å overvære dagens åpning av Utrop TV.
Foto: Claudio Castello
Author Recent Posts Majoran Vivekananthan Latest posts by Majoran Vivekananthan (see all) Utrops utgave 26 – 2019 ute nå! - 11.07.2019 Ingen uavhengig jury bak prisutdelingen - 01.07.2019 Rashidi skrev bok om anus - 31.05.2019 Personer med innvandrerbakgrunn utgjør ca 1/3 av befolkningen i Oslo. Antall innvandrere i Norge er økende. Den private sektoren så […]
Personer med innvandrerbakgrunn utgjør ca 1/3 av befolkningen i Oslo. Antall innvandrere i Norge er økende. Den private sektoren så vel som det offentlige ønsker å nå fram til innvandrere med informasjon, markedsføring, holdningskampanjer, rekruttering osv. Det er ikke alle som lykkes med dette. I dette kurset vil du lære mer om innvandrere som målgruppe, kunder og forbruker. Foredragsholderne som har lang erfaring med denne gruppen vil fortelle deg fremgangsmåter, metoder og verktøy for å nå effektivt fram til innvandrere. Du vil også få en oversikt over såkalte ”døråpnere” blant etniske grupper i Norge.

Program

09.45:   Registrering og kaffe.
10.00:   Slik når du fram til innvandrere– ved Majoran Vivekananthan, ansvarlig redaktør i Utrop- Norges første flerkulturelle avis.
11.30:   Lunsj.
12.15:   Suksess med mangfoldig markedsføring!- ved Mette Øyen, markedsjef i Lebara
13.15:   Pause.
13.30:   Valgkamp i minoritetsmiljøene“- ved Geir Staib / sjefsekretær i Oslo Høyre.
14.30:   “Døråpnere”: Presentasjon av oversikt over nøkkelpersoner i innvandrermiljøene- ved Majoran Vivekananthan.
15.00:   Avslutning.
Påmelding via e-post til: [email protected]. Huske å skrive fakturaadresse.
Kursavgift: 1990 kr, inkl varm lunsj og drikke.
OM KURSHOLDERNE:
Majoran Vivekananthan
Vivekananthan er initiativtaker og ansvarlig redaktør i Norges første flerkulturelle avis og TV. Han er utdannet can.mag, har 10 års erfaring med informasjon rettet mot innvandrere. Han ble positivt omtalt i bladet Kommunikasjon. Han har holdt foredrag for kommunikasjonsbransjen, offentlig ansatte og til privat sektor.
Mette Øyen

Øyen er utdannet Sivilmarkedsfører, og har i tillegg en Master og Science i markedsføring fra BI – Norges handelshøyskole. Hun har jobbet i Lebara med markedsføring mot det flerkulturelle markedet i nesten seks år. Et marked som få tør å satse i, men gjennom målrettet arbeid med produkter, kunder og ansatte har Lebara hatt stor suksess og oppnådd en markedsandel på hele 35 %.
Geir Staib 

Staib har 23 års erfaring med valgkamparbeid i Oslo Høyre. Han startet nemlig som valgkampleder for Unge Høyre i 1988. Han har vært byrådssekretær, leder av bydelsforeningen i bydel Grünerløkka. Han forteller i foredraget om hvordan Høyre har jobbet med minoritetsvelgere siden 90-tallet og frem til nå. I den tiden har sammensetningen av innvandrerbefolkningen i Oslo forandret seg litt også.