- Utrops utgave 26 – 2019 ute nå! - 11.07.2019
- Ingen uavhengig jury bak prisutdelingen - 01.07.2019
- Rashidi skrev bok om anus - 31.05.2019
PASSER FOR: Offentlig ansatte, større nasjonale organisasjoner.
ARRANGØR: Utrop i samarbeid med Webinstituttet.no
DU FÅR: Lunsj, Webinstituttets kursbevis
NÅR: 28. mars kl 09.30 – 15.00
STED: Utrop, Lakkegata 55 D
2.5 millioner norske brukere er på Facebook, og det er sannsynlig at også din målgruppe bruker Facebook eller andre sosiale medier som YouTube, Wikipedia, Twitter, blogg osv. Ungdom har krav på offentlig informasjon. Dette er også nedfelt i de politiske målsettinger i St. meld nr 17 (2006-2007).
Norge ligger i verdensstoppen når det gjelder bruk og utbredelse av informasjonsteknologi i samfunnet. Dette gir lettere tilgang til tjenester og informasjon, offentlig som privat, for ungdom som er en del av dette informasjonssamfunnet. Nettopp derfor er det om å gjøre å være til stedet også i sosiale medier hvor ungdom er storforbrukere.
Det å bruke sosiale medier for å formidle et budskap er en utfordring for mange. Våre erfarne foredragsholdere forteller deg hvordan du går fram, metoder, verktøy og gir konkrete eksempler.
Hør hvordan Old Spice transformerte seg fra et gammelmodig merke som slet med markedsandelene til å bli USAs mestselgende dusjsåpe for menn i løpet av bare 6 måneder – med over 100 millioner videovisninger på YouTube.
Eller hør hvordan OfficeMax, USAs svar på relativt trauste Binders, hvert år rundt juletider gjester mer enn 193 millioner besøkende til sin kampanjeside ElfYourself.com.
Eller gjør som kjøkkenmikser-produsenten Blendtec, og femdoble salget ditt – bare ved å kjøre en splitter ny iPhone gjennom mikseren og legge ut resultatet på Youtube.
Gode reklamekampanjer i sosiale medier har makten til å engasjere, ikke bare ungdom, men goså resten av samfunnet.På dette kurset lærer du hvordan.
Vi har satt et tak på 30 deltakere.
Prisen inkluderer lunsj.
Vel møtt!
Påmelding sendes til [email protected] innen 25. mars.
Pris: 2 000
Om foredragsholderen:
Erling Andersen er ekspert på sosiale medier. Han er en av gründerne bak Biip.no, det største norske nettsamfunnet. Biip gikk fra 0 til 18 millioner i omsetning før det ble kjøpt opp av TV 2 og Egmont i 2008. Erling Andersen har også vært leder for Egmonts internasjonale søkemotoroptimaliserings-prosjekt. Han har vært foreleser og fagekspert ved en rekke utdannings- og forskningsinstitusjoner, som Forskningsrådet, Kripos, Teknologirådet, BI og Arkitekthøyskolen i Oslo. I 2011 begynte Erling Andersen også som digitalsjef i In Sight Communication AS, et mediebyrå som blant annet håndterer mediebudsjettene til Rema 1000, Spaceworld, Skeidar og Comfort-kjeden.
For mer informasjon:
Majoran Vivekananthan
22041460
[email protected]