– Jeg sjekket selv prisen for en gjennomgående billett fra Trondheim til Kristiansand opp mot prisen for to uavhengige billetter (Trondheim-Oslo og Oslo-Kristiansand), og fant ut at det var hele 656 kroner billigere å kjøpe to billetter. Dette synes jeg SAS Braathens burde opplyse om, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.
Forbrukerombudet skriver i brev til SAS Braathens at hvis SAS Braathens skal fortsette å ha ulike priser for samme reise, bør det komme klarere frem for forbrukerne at det finnes slike prisforskjeller og hvorfor SAS Braathens opererer med disse. Forbrukerombudet reagerer dessuten på at SAS Braathens på sine bestillingssider betegner prisen for den gjennomgående billetten som “lavest tilgjengelige pris” selv når to uavhengige billetter er billigere totalt sett.
– Dette mener jeg er villedende markedsføring, sier Bjørn Erik Thon.
Nå vil SAS Braathens endelig endre rutinene:
– Vi kommer til å imøtekomme kundene og Forbrukerombudet i nærmeste fremtid. I første omgang vil vi informere på Internett om hvilke billetter som er billigst. Og de kundene som bestiller på telefon, vil selvfølgelig også få vite hva som lønner seg, opplyser Siv Meisingseth, informasjonssjef i SAS Braathens til Forbruker.no
Ulik pris for samme reise hos SAS Braathens?
Latest posts by Alfredo Biamont (see all)