- Ileni kan få årets Frivillighetspris - 21.11.2024
- Canada hevder å ha avverget iransk drapsplan mot eksminister - 20.11.2024
- Norsk-pakistansk Oslo-jente finalist i Barnas Tale - 20.11.2024
Selskapet Mokki gikk nylig helt til topps i German Design Award, i konkurranse med alle barneprodukter på verdensbasis, går det frem i en pressemelding.
Med de nye solbrillene Click&Change vil det norske selskapet revolusjonere barns øyehelse over hele verden.
Brillene skal beskytte barns øyne, både til daglig aktivitet og til bruk ved snø og ved vann.
– Vi har vokst sakte men sikkert, og med det nye Click&Change-produktet er vi
klare for å løfte oss til et helt nytt nivå. Nå bygger vi for å vokse både i Norge og
resten av verden. Vår misjon er å levere kvalitet til en overkommelig pris, også til
de minste barna, sier gründer, daglig leder og produktutvikler Moshe Ohana via en pressemelding til Utrop.
Får Norge på kartet
Ohana, som innvandret til Norge fra Israel i 1987, jobbet flere år i barnehage før han gikk over til brillebransjen.
– Det er en drøm, og viktig for meg, å få frem budskapet til millioner av foreldre om faren ved å kjøpe dårlige solbriller til de minste barna. I tillegg vet vi at komfort og design er viktig – og vi ønsker å få Norge på kartet ved å levere et unikt og innovativt produkt. Derfor er det gøy at Click&Change nå løftes fram som det beste av alle barneprodukter i verden, sier Ohana.