- Utenlandske lastebilsjåfører får Vegvesen-app på engelsk - 22.12.2024
- Ny rapport kritisk til forholdene i greske flyktningleire - 21.12.2024
- Mer midler til Mela-huset etter budsjettforlik - 20.12.2024
– Kunder ringer og skjeller oss fordi de ikke får reklamen sin spilt på radioen. Vi har også måttet sløyfe flere intervjuer og direktesendte programmer. Jeg vet snart ikke hva vi må gjøre for å få Telenor til å forstå, sier en oppgitt redaktør Hans Dahle.
– Vi føler oss sviktet og forskjellsbehandlet av Telenor, som driver linjen som er avgjørende for at vi skal nå ut til våre lyttere.
Radio Latin-Amerika er en radiostasjon som sender til minoriteter i Oslo og er innehaver av radiokonsesjon. Radioen, som mange andre lokalradioer i Oslo, kringkaster gjennom storantennen på Ekeberg og linjen som ligger i en av Telenors sentraler i Kongensgate 21, og som som har vist seg å være problematisk.
Vi får egentlig ingen hjelp.
– I hovedstadsområdet er det 15 ulike nærradioer. Jeg har forhørt meg, og ingen har hatt de samme problemene som oss, sier Dahle.
Feil i anlegget
Fra og med mandag 13. august til og med tirsdag 21. august 2012, og fra 29 august til 7. september 2013 har det vært umulig å sende.
– Vi fikk vite at feilen ble forårsaket av Telenor selv, da de foretok omfattende arbeid på sin sentral i Kongensgate 21. Vi har sendt en god del skriftlige og muntlige klager, men får inntrykk av at de gir blaffen i oss.
– Ifølge Telenor fikk vi samme løsning som NRK Østlandssendingen hadde, og dette ville ikke koste oss noe mer enn det vi allerede betaler. Vi har i ettertid oppdaget at dette var bare tull. Vi har aldri fått noe ny “digital linje”. Feilen er i sentralen i Kongensgate 21, hvor vi har fått hørt at det foregår omfattende flytting og kabelarbeid. Istedet for å finne og rette feilen, så haler de ut tiden med å undersøke linjen andre steder.
– Bryr seg ikke
Hva er forklaringen dere får fra Telenor ved henvendelse?
Lars Erik Krogsrud, rådgiver i Medietilsynet sier at saker som dette normalt vil være et anliggende mellom Radio Latin-Amerika som kunde og deres leverandør.