- – Ville bli frivillig for å gi noe tilbake - 17.11.2024
- Shelmith, Jawad og Amalie nominert til Gulljerven - 15.11.2024
- – Aktiv dødshjelp er forbudt i følge islam - 14.11.2024
Lanseringen skjer neste uke, 26. august, ifølge kk.no.
Etter lanseringen av sminkemerket i mai meldte MinMote om at produktene ble revet ut av hyllene.
Eric Rivelsrud, daglig leder for Fredrik & Louisa, forteller til KK at lanseringen gikk over all forventning. Han forventer at også hudpleien vil få bein å gå på neste uke.
– På nett har vi hatt over 10 000 ordre på Fenty Beauty i sommer. Merkevaren er vår nest største siden lanseringen til tross for at det kun er makeup-produkter foreløpig, og vi går stadig tom for bestselgere grunnet kontinuerlig høy etterspørsel.
Har inkluderingsfokus
Sminken som er blitt hyllet for sitt fokus på mangfold og inkludering, og for nærmest å ha satt en ny bransjestandard.
Ateh Jewel, som har vært journalist på skjønnhetsprodukter, hevder overfor nettstedet stylist.co.uk at Fentys markedsføring skiller seg også i forhold til mange tradisjonelle skjønnhetsannonsekampanjer.
– Jeg tror det som gjorde Fenty så spennende var det faktum at det var første gang et skjønnhetsmerke var uapologetisk om å være et produkt for mørke hudtoner.
Dija Ayodele, grunnleggeren av Black Skin Directory, sier seg enig i at Fenty Beautys markedsføring er inkluderende, men at de ikke er det første skjønnhetsmerket som tilbyr ulike produkter til et mørkere hudtoner.
– Fenty har lyktes på sosiale medier ved å vise at de er det første store kommersielle hudpleieproduktet for mørkere nyanser.