- Utenlandske lastebilsjåfører får Vegvesen-app på engelsk - 22.12.2024
- Ny rapport kritisk til forholdene i greske flyktningleire - 21.12.2024
- Mer midler til Mela-huset etter budsjettforlik - 20.12.2024
Ifølge en fersk rapport fra KPMG regnes den indiske musikkbransjen som en av de mest voksende, og beskrives i rapporten som en “emerging market”.
Sammen med sentrale indiske aktører har Rikskonsertene og Music Norway derfor utarbeidet et Veikart til India. Veikartet inneholder en oversikt over festivaler, spillesteder, radiostasjoner, studioer, PR byråer, og alt man trenger for å jobbe mot det indiske musikkmarkedet.
– Veikartet er til alle musikere, bransjefolk og andre interesserte som ønsker å promotere musikk i India. Det gir tips om hvordan markedet er bygget opp, hvem hovedaktørene er og hvordan musikkbransjen fungerer lokalt, sier Solveig Korum Manga, prosjektleder i Rikskonsertene, til rikskonsertene.no.
– Tiden er nå mer moden for norsk musikk, sier Anirban Chakraborty, festivalarrangør og leder for The Rock Street Journal, som er på Oslo- besøk under lanseringen av veikartet.
Kaotisk, men sjarmfullt
Rikskonsertene sitter på mange års erfaring med å arbeide i og med India. Det var derfor naturlig for Music Norway og Rikskonsertene å gå sammen om å utarbeide dette veikartet, sammen med lokale aktører i India.
– Selv om India fortsatt er et kaos er det også noe av sjarmen til landet som jo er «mother of all cultures», sier Eidsvåg til rikskonsertene.no.
Link til illustrasjonsbildet.