- Utenlandske lastebilsjåfører får Vegvesen-app på engelsk - 22.12.2024
- Ny rapport kritisk til forholdene i greske flyktningleire - 21.12.2024
- Mer midler til Mela-huset etter budsjettforlik - 20.12.2024
I kveld lanseres markedsføringsplattformen The Influencer, som har som mål å bli ledende innen målrettet markedsføring.
The Influencer leverer splitter nye teknologiske løsninger som sørger for at annonsører kan nå målgruppene sine direkte ved å kjøpe annonsesamarbeid med kjendiser og innflytelsesrike brukere på sosiale medier.
– Jeg har de siste 12 årene brukt erfaringen jeg har opparbeidet fra å jobbe med alle landets medier til å bygge min egen merkevare. The Influencer og folkene bak selskapet har løsninger som kommer til å være en game-changer i dette markedet og jeg har inngått et samarbeid med dem hvor jeg også har fått kjøpe meg inn på eiersiden i selskapet. Jeg har tro på at dette er det nye store innen målrettet markedsføring og gleder meg til å følge utviklingen av The Influencer, sier medeier Aylar Lie via en pressemelding.
Et “must-have”
The Influencer har også inngått samarbeid med Aller-gruppen.
– Jeg har over 500.000 følgere på mine sosiale medier og antok at jeg visste hvem følgerne mine er. Jeg trodde at min målgruppe på sosiale er mest interessert i skjønnhet, velvære og mote, men nå vet jeg at mine følgere interesserer seg mest for biler, sport, poker og reiser. The Influencer er et must-have blant annonsører innen svært kort tid, sier Lie videre.
Unikt i Skandinavia
Ifølge gründerne Philip Gundersen (30), Sebastian Wahl (27), Victor Gallipoli (22), Fredrik Danby (24), Mats Grøtterud (22), Martin Hörnqvist (30) og Daniel Lund Pedersen (26), har man skapt et produkt som er helt unikt i skandinavisk sammenheng.
– For første gang kan du nå rette markedsføringen din mot følgere av trendsettere. I tillegg til å
være en formidler av Influencere tilbyr plattformen ett avansert søkeverktøy som finner
influencerene som har følgere i riktig målgruppe, sier Gundersen (gründer av 3D Estate) og Wahl (gründer av LETT). Begge har selv investert betydelige ressurser i utviklingen av The Influencer.
Ingeborg Heldal, bloggredaktør i Aller Media, sier det har vært veldig gøy å være med i denne prosessen, fra start til lansering.
– Jeg tror styrkene i et slikt teknologiselskap sammen med kompetansen hos gjengen i AdLINK Media, vil gi oss nye muligheter i denne sfæren som går raskt, og som er svært effektivt om det gjøres riktig, sier Heldal.