Lørdag realiserte Alessandra Mele budskapet i sin Melodi Grand Prix-vinnerlåt «Queen of Kings». I tillegg til å vinne lørdagens finale, troner MGP-dronningen øverst på Spotifys globale viral-liste.
«Queen of Kings» går nemlig viralt på TikTok, i både Europa og USA, med over 72 millioner visninger og 6200 videokreasjoner. Låta har blitt strømmet over 6 millioner ganger, og er dermed den mest strømmede finalistlåten i hele Europa, opplyser Universal Music.
På TikTok har lydsporet over 7 millioner likes, i tillegg til 1,6 million totale visninger på YouTube.
Ut av vanskelige situasjoner med ny lærdom
Powerlåta handler om å tørre å være seg selv, og komme sterkere ut av vanskelige perioder i livet.
— «Queen of Kings» er noen som tror på seg selv, og ikke bryr seg om andres meninger. Personen har gått gjennom mye, men har til slutt klart å komme seg seirende ut av det med ny lærdom, sier Alessandra, ifølge Universal Music.
Til NRK utdyper hun:
– Ikke røm fra de vanskelige følelsene. Det er i de tøffe stundene at du lærer om deg selv, og hvor sterk du er.
Flerkulturelle power ladies
Alessandra, som nå skal representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Liverpool i mai, er født og oppvokst i Italia.
Hun har også familie i Norge. For to år siden flyttet hun hit for å komme nærmere sin norske familie og videreutvikle interessen for musikk. Nå bor hun i Lillehammer og studerer på musikkskolen LIMPI.
Alessandra er ikke den eneste sterke, flerkulturelle kvinnen som, med kraftfull sangstemme, fremførte et budskap om seier i årets MGP. Forrige lørdag møtte Utrop Akuvi som imponerte med powerlåta «Triumph».
Les Utrops intervju med Akuvi her: Stolt Afro-viking