- Sjakk som inngangsport til samfunnet - 18.11.2024
- – Ville bli frivillig for å gi noe tilbake - 17.11.2024
- Shelmith, Jawad og Amalie nominert til Gulljerven - 15.11.2024
I en kommentarartikkel i Kampanje skriver Singh om sine opplevelser i bransjen som eneste flerkulturelle i et firma på 90-tallet, og om treg utvikling i bransjen. Han har blant annet jobbet for GK og Schjærven.
– Som de fleste andre bransjer har heller ikke kommunikasjonsbransjen vært særlig innovativ eller endringsvillig.
Singh hevder det er tydelig at meningsbærere i bransjen mangler krysskulturelle kommunikasjonsferdigheter.
– Økt mangfold har blitt en slogan og et ideal de færreste virksomheter vil unnlate å stille seg bak. Men på de fleste arbeidsplasser fortsetter den homososiale reproduksjonen som før; at virksomheten ansetter personer som er like de som allerede jobber der.
Viktig å følge med i utviklingen
Etterhvert som Norge blir mer mangfoldig er også bransjen nødt til å se denne utviklingen.
– Om det er kommunikasjonsbransjen eller kunden som ønsker økt mangfold i byråene er i bunn og grunn uviktig. En endring må skje.