- Sandra Borch anklager NRK for «etnisk gransking» - 04.11.2024
- Lanserer undervisningsmateriell om frivillighet - 04.11.2024
- Fra trange kår til forskerjobb - 04.11.2024
Årets medienavn, en årlig kåring fra bransjeavisen Kampanje, som løfter frem mennesker som på hver sin måte har tilført bransjen og mediebildet nye perspektiver.
I nominasjonen skriver Kampanje at Choi de siste årene markert seg som debattant og kritisk motstemme på kulturfeltet.
– I 2021 har Choi markert seg i det offentlige ordskiftet. Han var blant annet klar i sin tale da Nicolay Ramm-serien «Japanese Ramm show» ble avpublisert av NRK. Han har også tatt til motmæle mot rasisme og identitetspolitikk, samt vært en tydelig stemme mot scenenekt og for ytringsfrihet.
Overraskende nominasjon
Norsk-koreanske Choi er nominert sammen med Abid Q. Raja, Anders Sømme Hammer, Andreas «Tix» Haukeland, Henriette Steenstrup, Ingeborg Senneset, Iselin Guttormsen, Linn-Jeanethe Kyed og Rawdah Mohamed.
Nominasjonen kommer overraskende på mannen som har utpreget seg i årets mediebilde, ifølge Subjekt.
– Hvem hadde trodd at en gutt fra Oppsal og Østerås skulle nomineres til noe sånt! Dette betyr mye for en liten mann i en stor bransje, sier han.