For første gang feirer Coca-Cola muslimenes fastehøytid ramadan i en ny kampanje. – Vi tar et standpunkt for mangfold, sier selskapets markedssjef i Norge.
I forbindelse med at ramadan er inne i sin første uke lanserer Coca-Cola en stor ramadan-kampanje i Norge, sin første noensinne.
– Nå vil vi feire ramadan sammen med norske muslimer. Kampanjen bygger på våre kjerneverdier – fellesskap, glede og det å dele gode øyeblikk. Med utgangspunkt i disse har vi alltid markert julefeiringen, og det samme gjør vi nå med ramadan. Slik ønsker vi å ta standpunkt for mangfold og kulturell inkludering, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for The Coca-Cola Company i Norge, i en pressemelding.
Skal bruke sosiale medier
Kampanjen vil bli synlig på mange forskjellige måter.
– Vi kommer til å ta i bruk sosiale medier, vendingmaskiner, sampling, utendørsreklame, og lager en film for digitale flater. Ikke minst samarbeider vi med dyktige, muslimske influensere som bidrar til å skape oppmerksomhet om høytiden også blant alle de nordmenn som ikke feirer ramadan, sier Kosanovic.