Tre ganger vinner Toyota besetter fjerdeplassen i undersøkelsen. Fjorårets vinner Skandiabanken må i år nøye seg med en femteplass.
Kåringen er basert på undersøkelser NKB har gjort av 129 bedrifters evne til å tilfredsstille til sine kunder. 10.826 kunder har deltatt i undersøkelsen hvor de blir bedt om å vurdere dyktigheten til en bedrift hvor de selv er aktiv kunde. Poenget med undersøkelsen er å øke innsikten i betingelsene for kundelojalitet og sammenhengen mellom tilfredse kunder og verdiskapning for bedriften., ifølge en pressemelding.
Mer fornøyde kunder
Fjorårets undersøkelse viste at mange kunder var likegyldige eller misfornøyde med tjenestene og forretningene de brukte. Denne trenden snur i år.
De siste års vinnere:
1996: Braathens og Esso
1997: Toyota
1998: Toyota
1999: Esso
2000: TIMEkspressen
2001: Toyota
2002: SkandiaBanken.no